Bij het verhuren van een auto op SnappCar ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden. Hieronder vallen ook de regels voor annuleren en het algemene boetebeleid. Je kunt hier de specifieke kosten en regels omtrent het annuleren van boekingen die in werking treden terugvinden.
Een betaalde boeking annuleren
Wat zijn redenen om een boeking te annuleren?
Waarom werd mijn auto offline gehaald nadat ik een boeking heb geannuleerd?
Een betaalde boeking annuleren
Bij een annulering door de huurder en verhuurder met meer dan 24 uur voor aanvang van de boeking krijgt de huurder het volledige bedrag retour en jij als verhuurder niet uitbetaald. Bij annulering door de huurder met minder dan 24 uur voor aanvang van de boeking krijg de huurder het boekingsbedrag niet terug. Jij als verhuurder wordt uitbetaald. Bij een annulering door de verhuurder met minder dan 24 uur voor aanvang van de boeking krijgt de huurder het volledige bedrag retour en word jij als verhuurder niet uitbetaald. Mocht je dit zonder goede reden (te bepalen door SnappCar Community Support) doen, riskeer je een boete van 75 euro. Neem altijd contact op met de huurder wanneer je een betaalde boeking wil annuleren. Ben je samen met de huurder overeengekomen dat de boeking geannuleerd mag worden binnen de 24 uur termijn? Zorg er dan voor dat jij als verhuurder de boeking annuleert en niet de huurder adviseert dit te doen. Alleen wanneer jij als verhuurder annuleert, ontvangt de huurder een volledige terugbetaling.
Het annuleren van een boeking is online mogelijk via Mijn reserveringen > Mijn boekingen > klik op de desbetreffende boeking > kies Annuleren.
Om deel te nemen aan SnappCar geef je jouw akkoord op de Algemene Voorwaarden.
Heb je twijfels bij de huurder? Neem dan contact met ons op via de chat en houd het boekingsnummer bij de hand.
Wat zijn redenen om een boeking te annuleren?
De belangrijkste reden om een boeking te annuleren is de onbeschikbaarheid van de gereserveerde auto. Meestal is dit te wijten aan onvoorziene omstandigheden waarvan je niet wist op het moment van accepteren. Wij vragen dat je alleen huurverzoeken te accepteren waarbij je zeker weet dat de auto beschikbaar is. Als de auto plotseling niet beschikbaar is als gevolg van schade of andere externe redenen, dan kun je de boeking annuleren en de huurder zo snel mogelijk te informeren.
Waarom werd mijn auto offline gehaald nadat ik een boeking heb geannuleerd?
Wanneer verhuurders een bepaald aantal boekingen annuleren zonder succesvolle boeking tussendoor te hebben, haalt ons systeem de auto automatisch offline om ervoor te zorgen dat huurders niet teleurgesteld worden door geannuleerde boekingen. Wij vragen dat om te proberen boekingen zo min mogelijk te annuleren en eerst te kijken of er een andere oplossing kan worden gevonden.